Segédanyagok és jegyzetek a kémia emelt szintű érettségihez
Tartalom
A táblázatban találod az oldalhoz tartozó bejegyzéseket, témakörök szerint
Multimédiás tanulócsomag
Az általam kidolgozott multimédiás tanulócsomag három összetevőből áll:
- A tanulókártyák az egész kémia témakört felölelik, a kb. 2500 kártyából és 22 témakörből álló kártyagyűjteményt innen tudod letölteni. Használatához az Anki nevű szoftverre lesz szükséged, amiről itt írtam.
- A hallás alapú ismétléshez egy podcastet is felvettem, amit itt tudsz spotifyon vagy itt youtubeon elérni. (A részek feltöltése folyamatban)
- A jegyzetlapok a tanulást megkönnyítendő, kézzel készített digitális jegyzetek, amelyek az érettségi követelmény összes témakörét felölelik. A következőkben egyesével töltheted le innen az oldalról vagy erről a linkről könyvformátumban. (A könyvformátum FELTÖLTÉSE HAMAROSAN)
1. 1. Atomszerkezet
1. 2. Kémiai kötések
1. 3. Molekulák és összetett ionok
2.1. A hidrogén
2. 2. Nemesgázok
2.3. Halogénelemek
2. 4. Az oxigéncsoport elemei és vegyületei
1.5.4. Elektrokémia
Galváncella: a kémiai energia elektromos energiává való átalakítására szolgálnak Vázlatosan az ún. Celladiagrammal mutatjuk be Zn(sz) | ZnSO4-oldat ¦ CuSO4-oldat | Cu(sz) Elektród: az elektromos áram gázokba, folyadékokba, félvezetőkbe való bevezetésére / kivezetésére szolgáló alkatrész Anód: a készülék azon elektródja, melyből elektronok lépnek be az áramkörbe, pozitív elektróda Katód: a készülék azon eketródja, mely felé…
1.5.3. Redoxireakciók, egyéb reakciók
Oxidáció: elektronleadás Redukció: elektronfelvétel Oxidáló- és redukálószer: az oxidáció és redukció egymást feltételezi, az összevont név: redoxireakció Oxidálószer: az elektront felvevő anyag, ami redukálódik Halogénelemek (F2 -> I2, csökkenő mértékben) Redukálószer: elektront leadó anyag, ami oxidálódik Alkálifémek (Li -> Cs, növekvő mértékben) Az, hogy egy reakcióban adott anyag oxidáló vagy redukálószerként viselkedik, a reakciópartnertől függ…
Kövesd a blogomat
Itt tudsz email-ben feliratkozni a blogomra, és értesitést kapni, ha új tartalmat töltöttem fel.