Segédanyagok és tankönyvek a felkészüléshez emelt szintű biológia érettségihez

Érettségi követelmény

Több szuper forrást is használtam a biológia érettségire való felkészüléshez. A témaköröket az érettségi követelmény alapján osztottam be és vettem őket végig – a molekuláris szinttől egészen az ökológiáig.

Elméleti felkészülés

A felkészülést magát három etapra osztottam be. Az elméleti felkészüléshez elsősorban a MOZAIK (Gál Béla) tankönyveket használtam, ezekben a témák végén egész szuper összefoglaló, elméleti tudást ellenőrző tesztek is vannak, megoldással a könyvek végében. Az elméleti felkészülésem másik alappillére a bioszféra oldal elméleti, emelt faktos jegyzetei, ezúton is hálám Vizkievicz András tanár úrnak a magas színvonalú jegyzetek megszerkesztéséért.

A témaköröket elméleti ismétlésük után feladatokkal gyakoroltam. Minden témakör után tehát megcsináltam a témakörhöz tartozó feladatokat Szerényi Gábor feladatgyűjteményéből és átnéztem a hozzá tartozó esszéfeladatokat Sebőkné Orosz Katalin Biológia feladatgyűjtemény – esszé típusú feladatok c. könyvéből. Időközben minden jegyzetemet betápláltam az Anki nevű tanulószoftverbe, a szoftverről itt írok bővebben. Az elméleti felkészülés során folyamatosan gyakoroltam és frissen tartottam a már átvett témaköröket az Anki-kártyák segítségével.

Magolás és gyakorlás

Az elméleti felkészülés végeztével párhuzamosan kezdtem a „magolást”: rendszeresen át és átolvastam a jegyzeteimet és felvettem a tanulási sebességet az Ankin belül, illetve a gyakorlati felkészülést. A gyakorlati felkészülés során több könyvet is használtam, de leginkább az emelt érettségi feladatsorokra koncentráltam, amelyek ugyebár megtalálhatók a neten.

A felkészülésben még nagyon sokat segítettek a különböző youtube-videók, főleg ami a kísérleteket illeti, illetve azon témaköröket, amelyekhez egy élő magyarázatból többet ki tudtam hámozni, mint a szöveges leírásból.

Ha valahol elakadtam, a volt gimnáziumom szívéből elhivatott biológia szakos tanárát, Ragó Anikót kerestem fel, ezúton is köszönöm neki.

A felkészülésem összesített forrásai tehát:

Hinterlasse einen Kommentar

Erstelle eine Website wie diese mit WordPress.com
Jetzt starten